RFC336 日本語訳
0336 Level 0 Graphic Input Protocol. I.W. Cotton. May 1972. (Format: TXT=3787 bytes) (Status: UNKNOWN)
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英語原文
NIC 9929 Ira Cotton NWG/RFC #336 Mitre Level 0 Graphic Input Protocol 5 May 1972
NIC9929イラCotton NWG/RFC#336斜め継ぎレベル0 グラフィックはプロトコル1972年5月5日を入力しました。
Level 0 Graphic Input Protocol
レベル0 グラフィック入力プロトコル
At its meeting on April 16-18 the network Graphics working group began to consider the definition of levels of protocol for graphic Input Protocol. The following describes the Level 0 graphics input protocol.
4月16日〜18日のミーティングでは、ネットワークGraphicsワーキンググループはグラフィックInputプロトコルのためにプロトコルのレベルの定義を考え始めました。 以下はLevel0グラフィックス入力プロトコルについて説明します。
The philosophy guiding the establishment of this protocol is the same as suggested in RFC #178, "Network Graphic Attention Handling." Briefly, all input will be described by type, origin, and length, followed by the actual data.
「ネットワークのグラフィック注意取り扱い」と、このプロトコルの確立を誘導するのが同じである哲学はRFC#178で示しました。 発生源、および長さは、実際のデータで簡潔に、すべての入力がタイプによって説明されるのに続きました。
Only two types of input are defined at Level 0: text and simple position.
入力の2つのタイプだけがLevel0で定義されます: テキストと簡単な位置。
Text Input
テキスト入力
Text input will be conveyed in the following format:
テキスト入力は以下の形式で伝えられるでしょう:
TEXTIN : DEVICE : COUNT: Text String
TEXTIN: デバイス: 以下を数えてください。 テキスト文字列
TEXTIN is a protocol code indicating the nature of this input string. For the present this code is defined to be 1.
TEXTINはこの入力ストリングの本質を示すプロトコルコードです。 当分、このコードは、1になるように定義されます。
DEVICE is a code indicating the device from which the input originated. The following codes are presently defined:
DEVICEは入力が起因したデバイスを示すコードです。 以下のコードは現在、定義されます:
0 - unspecified device 1 - primary keyboard 2 - tablet 3 - mouse 4 - joystick 5 - lightpen 6 - cursor 7 - keyset 8 - mouse & keyset
0--不特定のデバイス1--プライマリキーボード2--タブレット3--マウス4--ジョイスティック5--lightpen6--カーソル7--keyset8--マウスとkeyset
[Page 1] NIC 9929 NWG/RFC# 336 Level 0 Graphic Input Protocol
[1ページ]NIC9929NWG/RFC#336レベル0 グラフィック入力プロトコル
Count is an integer number indicating the number of characters (bytes) which follow.
カウントは続くキャラクタ(バイト)の数を示す整数です。
Text String is a string of "Count" bytes of characters in network ASCII.
テキストStringはネットワークASCIIで、キャラクタの一連の「カウント」バイトです。
Position Input
位置の入力
Simple position data will be conveyed in the following format:
簡単な位置のデータは以下の形式で伝えられるでしょう:
POSIT : DEVICE : COUNT : x : y
置きます: デバイス: 以下を数えてください。 x: y
POSIT is a protocol code indicating that this string contains position data. For the present this code is defined to be 2.
POSITはこのストリングが位置のデータを含むのを示すプロトコルコードです。 当分、このコードは、2になるように定義されます。
DEVICE is a code indicating the input device on which this data was generated. The codes are as defined above.
DEVICEはこのデータが生成された入力装置を示すコードです。 上で定義されるとしてコードがあります。
COUNT is an integer number indicating the number of bytes of data which follow. This includes data for both x and y coordinates. Thus, the number of bytes of x coordinate data is COUNT divided by 2. At level 0, COUNT should always be 4, since at this level all coordinates are expressed in 2 bytes of data.
COUNTは従うデータのバイト数を示す整数です。 これはxとy座標の両方のためのデータを含んでいます。 したがって、x座標データのバイト数は2によって分割されたCOUNTです。 レベル0では、いつもCOUNTは4であるべきです、このレベルでは、すべての座標が2バイトのデータに表されるので。
x and y coordinate data are represented as signed fractions in the same fashion that position data is represented in the Level 0 graphic output protocol.
同じくらいの署名している断片がデータがLevel0のグラフィック出力プロトコルで表されるというその位置を作成するとき、xとy座標データは表されます。
It should be emphasized that input data from a level 0 graphics user which is not in a format described above should be sent on a different link than the graphics input link. This may be desirable for certain applications to avoid the overhead of the protocol.
レベル0グラフィックスユーザからの上で説明された形式にはない入力データがグラフィックス入力リンクと異なったリンクに送られるべきであると強調されるべきです。 あるアプリケーションがプロトコルのオーバーヘッドを避けるのにおいてこれは望ましいかもしれません。
[ This RFC was put into machine readable form for entry ] [ into the online RFC archives by BBN Corp. under the ] [ direction of Alex McKenzie. 12/96 ]
[このRFCはエントリーのためのマシンに入れられた読み込み可能なフォームでした]、[BBN社の下によるオンラインRFCアーカイブ、][ アレックス・マッケンジーの方向。 12/96 ]
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